Kelionė į Slovėniją

Kiekvienas mokinys bent kartą gyvenime turėtų sudalyvauti mokinių mainų programoje, kurioje yra galimybė aplankant kitas užsienio šalis susipažinti su skirtingų šalių mokiniais, ugdyti pilietiškumą, pažinti kultūrą.

Šiais metais, balandžio 1-8 dienomis, Martynas, Tomas ir aš gavome pasiūlymą dalyvauti Erasmus+ projekto mokinių mainų programoje ir vykti į Cezanjevci miestelį Slovėnijoje. Kelionė buvo ilga, bet nenuobodi. Važiavome per didelius miestus – Berlyną ir Miuncheną, kuriuose turėjome laiko pasivaikščioti. Berlyne važinėjomės požeminiu metro, aplankydami žymiuosius objektus: Berlyno sienos likusius fragmentus, Pasaulio laikrodį, televizijos bokštą, Brandenburgo vartus bei Reichstagą, o Miunchene laiko turėjome mažiau, todėl aplankėme senamiestį ir rotušę. Vėliau sėdome į dviaukštį autobusą ir pajudėjome Slovėnijos link. Žinoma, nekantravome susipažinti su šeimomis, kuriose visą savaitę viešėsime. Mano šeima mane priėmė labai maloniai ir draugiškai.

Būdami Slovėnijoje tikrai nenuobodžiavome. Aplankėme moderniausią toje šalyje vaikų darželį, kuriame stebėjome vaikų vaidinimus, bičių ūkį, kuriame ragavome įvairių rūšių medaus. Taip pat turėjome ekskursiją į Slovėnijos sostinę Liublijaną, kurioje gidas mus vedžiojo po senamiestį ir pasakojo įdomias istorijas. Tą pačią dieną aplankėme ir Slovėniją garsinančius Postojna Jama urvus. Jie paliko neužmirštamus įspūdžius, nes įėjus į urvą susėdome į traukinuką, kuris vežė mus į jo gilumą. Važiuojant siaurais tuneliais su žemomis lubomis švilpė šaltas vėjas ir vietomis norėdavosi pasilenkti, kad neatsitrenktum į kokį varveklį virš galvos ar iš šono. Tie varvekliai – tai stalagmitų ir stalaktitų dariniai, susiformavę per milijonus metų. Vėliau mus paleido iš traukinuko ir visi ėjome žvalgydamiesi ir fotografuodami. Vaizdas buvo tikrai pribloškiantis.

Visos kelionės į Slovėniją metu netrūko ir užsiėmimų Cezanjevci pagrindinėje mokykloje. Pasiskirstę grupėmis lankėmės pamokose, vykdėme kūrybines užduotis: dekoravome kiaušinius, piešėme ant prijuosčių, kurias galėjome panaudoti ekskursijos į turizmo mokyklą metu. Joje turėjome galimybę patys gaminti tradicinius Slovėnijos patiekalus, o vėliau juos ragauti. Paskutinę dieną visus projekto dalyvius mokė slovėnų liaudies šokių, žaidimų bei dainų. Buvo labai linksma, bet kartu ir graudu, nes reikėjo atsisveikinti su projekto dalyviais ir ruoštis kelionei namo.

Tokie projektai kaip šis padeda tobulinti anglų, vokiečių kalbas, susirasti draugų iš įvairiausių Europos šalių, suprasti kitų žmonių papročius, gyvenimo būdą, aplankyti žymiausias šalių vietas ir į pasaulį pažvelgti kitu kampu, nes įspūdžiai, nauja patirtis, prisiminimai bei pažintys su kitataučiais praplečia tavo akiratį. Juk niekada negali žinoti, ar ta patirtis nebus tavo raktas į užsienį, į tavo naujo gyvenimo etapą...

Karolina Dainiūtė IIIb klasė, 2017-04

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas