„Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo strateginių tarpmokyklinių partnerysčių projektas „Maisto paslapčių beieškant“
Originalus projekto pavadinimas – „Internationale Essentdecker auf Spurensuche“
Akronimas - Essentdecker
Projekto trukmė 2016 m. rugsėjis – 2018 m. rugpjūtis. Projekto pagrindinė darbo kalba – vokiečių kalba.
Projekte dalyvaujančios mokyklos:
- Albert-Schweitzer-Gymnasium Sömmerda, Vokietija
- Elso Obudai Altalanos Iskola Budapest, Vengrija
- Zespol Szkol Nr.1 Wroclaw, Lenkija
- Istituto Magistrale Maria Immacolata San Giovanni Rotondo, Italija
- Osnovna sola Janka Ribica Cezanjevci, Slovėnija
- Klaipėdos „Aukuro“ gimnazija, Lietuva
Projekto koordinatorius Lietuvoje – Violeta Venckuvienė.
Projekto aprašymas
Maitinimosi ir valgymo įpročiai šiuo metu yra labai svarbi tema. Daugelyje pasaulio valstybių maisto produktai iššvaistomi, nes stebimas maisto perteklius, bet yra šalių, kuriose žmonės badauja ir maisto ieškojimas tampa jų išgyvenimo būtinybe.
Mitybos tema labai aktuali ir Europoje. Tai ateityje įgaus vis didesnę reikšmę, nes yra pasaulio šalių, kuriose žmonės turi palikti savo gimtinę, nes ten trūksta maisto. Pagalbos jie ieško Europoje, nes čia jaučiamas maisto perteklius. Ar gali maitinimasis tapti politikos įrankiu?
Pagrindinis mūsų projekto tikslas ir yra siekis, kad kiekvienas gimnazistas, mokytojas ir kiek galima daugiau gimnazistų tėvų įvairiapusiškai panagrinėtų maitinimosi ir valgymo ypatumus.Visų pirma, mes sieksime išsiaiškinti projekte dalyvaujančių šalių mokinių bei jų šeimų mitybos ypatumus ir juos palyginsime. Išsiaiškinsime, kas yra sveika mityba, kas ne. Mes norime panagrinėti, kas daro įtaką maitinimosi ypatumams ir ko galima iš to pasimokyti. Palyginę maitinimosi įpatumus šeimose, mokyklose ir šalyse, turėtume pradėti mąstyti kaip ES piliečiai: kokią įtaką mūsų maitinimosi įpatumai turi visos Europos maitinimosi kultūrai, ar reikia juos keisti, kad maistas nebūtų švaistomas, o mes būtume sveikesni.
Mūsų jaunieji maisto tyrinėtojai ieškos tradicinių šalių patiekalų, palygins juos tarpusavyje ir pasikeis patirtimi, o tai įmanoma tik patiems praktiškai gaminant ir tiriant maistą bei betarpiškai bendraujant visiems gimnazijos bendruomenės nariams: mokiniams, mokytojams ir mokinių tėvams. Tikimės, kad tai padės pasaulietiškiau mąstyti apie maistą.
Veikla